Moet u zich zorgen maken over het Coronavirus?

3 februari 2020 lenkeisupport

“In zijn natuurlijke staat kan het immuunsysteem elk micro-organisme dat de naam ziekteverwekker heeft meegekregen zeker de baas.”

What everyone
should know!

What everyone should know

– but the WHO does not tell you –

about natural protection from the new epidemic

“The natural substance ascorbic acid (vitamin C) is known to decrease or completely block the replication of all viruses it is applied to.

Viral diseases are essentially unknown in the animal world because most animals – as opposed to man – produce high amounts of vitamin C in their body.

Moreover, all viruses spread in the body by using the same enzymes (collagenases) which can be partially or completely blocked by means of the natural amino acid lysine.

Several clinical investigations also document the beneficial role of vitamin A and other essential nutrients in enhancing the immune system.”

Dr. Matthias Rath

Lees hier de publicatie van dr. Rath*

* Published on April 11th, 2003 in the South China Morning Post in relation to SARS outbreak

pandemie en vaccinatie

Het verzwegen verhaal

Er is een nieuwe stam van het Coronavirus ontdekt.

Het heeft de (voorlopige) naam 2019-nCoV. In de pers worden we dagelijks op de hoogte gehouden hoeveel slachtoffers het gemaakt heeft. Het nieuws wordt, na SARS, MERS en het zikavirus, als een nieuwe pandemie gebracht. Nieuwe vaccinaties zouden dringend noodzakelijk zijn.

“Een corona-vaccin komt eraan (maar of het op tijd is, weet niemand)” schreeuwt een kop van de Volkskrant op 27 januari 2020.

Deze tekst en soortgelijke alarmerende berichten roepen beelden terug van de ophef over de gevaren van de Mexicaanse griep, waardoor de Nederlandse regering 34 miljoen vaccins ( € 7,20 per stuk) kocht — naar later bleek volkomen onnodig.

Lees hier het gehele verhaal

Natuurlijke
weerstand

Een van de meest fundamentele fouten die wij, dokters, kunnen begaan, is dat we bij het behandelen van besmettelijke ziektes vergeten dat er natuurlijke mogelijkheden bestaan om het immuunsysteem te versterken.

Toch vestigt zelfs een oude wijsheid onze aandacht al op het feit dat “medicus curat, natura sanat” oftewel “de dokter behandelt, de natuur geneest”.

Jammer genoeg kregen we daar aan de universiteit helemaal geen les over.

En dus moesten we die kennis nadat we ons diploma gehaald hadden hier en daar bijeensprokkelen.

Micro-organismen
de baas

Zelfs de nu volgende natuurlijke wetmatigheid werd er bij ons niet ingestampt.

Maar de kennis ervan is een belangrijke houvast voor iedereen die te maken krijgt met infectieziektes en de behandeling ervan.

Bedreiging bij
zwakke weerstand

Die ziekteverwekkers maken geen schijn van kans om zich te verspreiden en schade te veroorzaken in ons lichaam.

Bacteriën, virussen en schimmels betekenen voor ons echt geen bedreiging, behalve als we ons er naartoe keren en zeggen: “Geef ons er eens van langs!”.

Het is een welbekend wetenschappelijk feit dat infectieziektes enkel een bedreiging vormen voor mensen met een aanzienlijk verzwakte weerstand.

Afweersysteem
herstellen

Kwalitatieve honger brengt zware klappen toe aan het immuunsysteem.

De vatbaarheid voor infecties, de steeds terugkerende verkoudheden en de besmettingen met de griep laten zien dat de snaar al te gespannen staat: de vatbaarheid voor ziektes steekt de kop op.

We hebben geen waarzegger nodig om ons in de glazen bol te laten zien wat voor een toekomst er op ons wacht.

Als we snel van een infectie af willen, moeten we ons afweersysteem zo snel mogelijk weer herstellen.

Ondersteun leger
witte bloedcellen

De witte bloedlichaampjes, de soldaten van ons lichaam, lijden honger in de letterlijke betekenis van het woord.

En wat valt er nu te verwachten van een uitgehongerd leger?

De eerste stap in het herstel is het oplossen van het gebrek aan vitaminen (vooral vitamine C), mineralen en sporenelementen.

De hoeveelheid vitamine C moet in zo’n geval aanzienlijk verhoogd worden.

Het principe is eenvoudig: Meer belasting = meer steun”

Behoefte Vitamine C
stijgt enorm

Een ordinaire verkoudheid kan de behoefte aan vitamine C al enkele keren doen vermenigvuldigen.

In de mate dat het lichaam de op dat moment noodzakelijke hoeveelheid krijgt, zal het sneller herstellen.

Ook vitamine D
essentieel

Het is ook duidelijk geworden dat een regelmatige inname van een toereikende hoeveelheid vitamine D één van de belangrijkste voorwaarden is voor een doeltreffende werking van het immuunsysteem.

De effecten van een ontoereikende hoeveelheid vitamine D:

• Er treedt een duidelijke verzwakking van het immuunsysteem op.
  • De gevoeligheid voor besmettelijke ziekten neemt toe.
  • Het immuunsysteem verzwakt niet alleen, de werking ervan wordt eveneens verward, irrationeel en grillig, en het valt ook dingen aan waarop het eigenlijk helemaal niet zou mogen reageren.
  • Bijgevolg vergroot de kans op de ontwikkeling van allergische reacties* en auto-immuunziektes**.
  • Een ontoereikende hoeveelheid kan ertoe leiden dat reeds ontwikkelde immuunziektes opflakkeren of verergeren.

De effecten van een toereikende hoeveelheid vitamine D:

• De werking van het immuunsysteem wordt sterk ondersteund.
  • De afgelopen tijd is duidelijk geworden dat een regelmatige inname van een toereikende hoeveelheid vitamine D één van de belangrijkste voorwaarden is voor een doeltreffende werking van het immuunsysteem.
  • Een toereikende hoeveelheid vitamine D versterkt de witte bloedcellen, die instaan voor de vernietiging van ziekteverwekkende bacteriën, en verhoogt de weerbaarheid tegen infecties.
  • Het versterkt het immuunsysteem niet alleen, maar regelt het ook, en zorgt er als dusdanig voor dat de werking ervan in de wenselijke richting wordt gestuurd. Oftewel: het leidt de zaken in goede banen.
  • Het verlaagt bijvoorbeeld de kans dat het immuunsysteem verkeerd werkt en de kans dat er allergische of auto-immuunreacties optreden. Met andere woorden: het verlaagt de kans dat het immuunsysteem verkeerd (oftewel: allergisch) reageert of dat het het lichaam zelf aanvalt (auto-immuunziekte).
  • Een juiste dosering kan dus het risico op de ontwikkeling van een auto-immuunziekte verlagen.
  • Het heeft eveneens een bewezen gunstig effect in het geval van reeds ontwikkelde auto-immuunziektesis.

Gábor Lenkei

Uit ‘ Waarom hebben gezonde mensen vitaminesupplementen nodig?’, ‘Censuur – Wat u niet mag weten over uw Gezondheid’ en ‘Wat moet u weten over Vitamine D?’ van Dr. Gábor Lenkei
* allergie: wordt in de omgangstaal ook wel eens overgevoeligheid genoemd, omdat het lichaam op een zeer heftige, voor de persoon schadelijke manier reageert op levensmiddelen, stuifmeel of andere stoffen die men beschouwt als allergie-opwekkend. Allergie is eigenlijk geen overgevoeligheid, maar een abnormale reactie op stoffen die voor een lichaam met een gezond immuunsysteem geen probleem zouden mogen vormen.
Dit zit ook vervat in het woord “allergie”. Het woord is afgeleid van het Griekse woord allergeia = afwijkende werking. Alleen een verzwakt immuunsysteem vertoont een dergelijk gestoord, abnormaal gedrag.
** auto-immuunziekte: de verklaring van dit woord vindt u bij de voetnoot op bladzijde 4, bij de omschrijving van diabetes type 1.